keskiviikko 25. toukokuuta 2016

Rohkeutta on olla sellainen kuin on


Monesti juuri se asia, josta saatat saada ajoittain kritiikkiä voi olla piirre, joka erottaa sinut muista ja tekee sinusta sinut. Hiljainen ja pohdiskeleva luonne, filosofinen lähestymistapa elämään tai kaikesta innostuva, optimistinen ajattelutapa. Olen joskus miettinyt, pitäisikö minun muuttaa omaa suhtautumistapaani asioihin olemalla realistisempi, hillitympi ja rauhallisempi. Joskus ehkä myös miettiä asioita kauemmin, ennen kuin innostun niistä kuten innostun. Mutta viimeistään viime viikonlopun jälkeen olen ymmärtänyt, että minun ei tarvitse kahlita itseäni miltään osin. Aion innostua, hullutella, leikkiä ideoilla ja puhua ääneen vielä prosessivaiheessa olevista asioista. En edes halua sopia mihinkään tiettyyn muottiin.

 
Ihmiset luultavasti kuvailisivat minua rempseäksi ja optimistiseksi. Joskus optimisti-Iidaa pitää hieman hillitä, mutta silti saan parhaimmat fiilikset innostumalla ja ajattelemalla muiden mielestä ehkä mahdottomiakin asioita. Saatan joskus muiden kommenttien tai reaktioiden perusteella kokea, etteivät nuo piirteet ole aina aivan toivottuja. Ihmiset eivät uskalla helposti tehdä reitiltä poikkeavia siirtoja ja monesti se on syy, miksi saan ideoideni jakamisesta kapuloita rattaisiin. Monesti omien haaveiden toteuttaminen vaatii paljon rohkeutta ja lähiympäristö saattaa vaikuttaa siihen suuresti, suuntaan tai toiseen.



Elämä on arvokas ja kuten olen monesti sanonut, myös ne ikävimmät asiat ovat merkityksellisiä ja loppujen lopuksi hyvin tärkeitä, vaikka emme tapahtumahetkellä tietäisikään miten ja miksi.

Haluan olla se, joka tiedetään ja muistetaan iloisena. Se, joka uskaltaa yrittää ja tehdä jotakin uutta, vaikka jotkut epäilevät. Haluan, että kuva, jonka itsestäni luon on sama kuin olen sisältä; pirskahteleva, räiskyvä, vahvatahtoinen ja positiivinen. Koska loppujen lopuksi uskon, että ihmiset arvostavat aitoutta ja erilaisuutta. Me pelkäämme liikaa ja hillitsemme tunteitamme ja haaveitamme turhaan. Jokaisen pitäisi saada olla sellainen kuin on ja saada parasta mahdollista kannustusta ja tsemppiä juuri siihen omaan haaveeseen. 

<3 Iida

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti